Monday, May 23, 2016

Μην σταματάς να ενθουσιάζεις τα πλήθη

Αποκλείεται να μην θυμάστε τις δύσκολες στιγμές σας στο σχολείο. Ξέρετε, εκεί που τύχαινε ο καθηγητής να μας σηκώσει για μάθημα, ενώ δεν ήταν γαμώτο η σειρά μας, άλλος έπρεπε να εξεταστεί εκείνη τη μέρα με βάση τη σειρά στο μπλοκάκι του. Και φυσικά ήμασταν αδιάβαστοι, αφού δεν το περιμέναμε, και προσπαθώντας να απαντήσουμε λέγαμε μπούρδες, και μόλις καταλαβαίναμε πόσο λάθος ήταν αυτό που είπαμε, από το σχόλιο του καθηγητή, προσπαθούσαμε να καλύψουμε τις μπούρδες μας με ακόμα μεγαλύτερες μπούρδες στην προσπάθειά μας να πετύχουμε τυχαία την σωστή απάντηση.
Υπήρχαν βέβαια και κάποιοι συμμαθητές μας που, επειδή δεν διάβαζαν ποτέ, είχαν αναγάγει τις μπαρούφες σε τέχνη, τις αμολούσαν και το διασκέδαζαν κι ας τους έβαζε τα κουλούρια ο καθηγητής. Γιατί τους άρεσε που ενθουσίαζαν την τάξη.
Γι’ αυτό μ’ αρέσει ο υπουργός Παιδείας της χώρας μας, ο Νίκος ο Φίλης. Επειδή κάθε φορά που μιλάει με ταξιδεύει στα μαθητικά τα χρόνια.
Βγαίνει να μιλήσει, πετάει την πρώτη κοτσανάρα, τρώει κράξιμο, και μετά αρχίζει να αμολάει την μία πατάτα μετά την άλλη, για να καλύψει την πρώτη.  
Ανακοίνωσε, λοιπόν, τα καταστροφικά μέτρα για τα δημοτικά σχολεία της χώρας, με πρώτο-πρώτο την μείωση ωρών διδασκαλίας βασικών μαθημάτων. Έγινε χαμός με την απόφασή του. Τι έχει να μας πει για όλα αυτά; Η απάντησή του, στην Βουλή: «Μη μας πείτε τώρα ότι εάν κοπεί μία ώρα γυμναστικής στην έκτη δημοτικού ή ένα δευτερεύον μάθημα στην πέμπτη, υποβαθμίζεται το σχολείο. Κάθε άλλο. Αντιθέτως, ανεβάζουμε τον πήχη σε όλη την Ελλάδα, για την ποιότητα των μαθημάτων και των σχολείων».
Τα ΔΕΥΤΕΡΕΥΟΝΤΑ μαθήματα που κόβει, ανεβάζοντας την ποιότητα:
-  μία ώρα Πληροφορικής  σε τρίτη, τετάρτη, πέμπτη, έκτη δημοτικού. Λογικό, η Πληροφορική δεν χρειάζεται. Οι υπολογιστές είναι όργανα του κακού.
-   μία ώρα Αγγλικών από όλες τις τάξεις. Λογικό, θα τα μάθουν στο φροντιστήριο.
-  μία ώρα Ευέλικτης Ζώνης από όλες τις τάξεις, της ζώνης δηλαδή όπου συχνά τα παιδιά έκαναν μέχρι τώρα τις πιο δημιουργικές τους εργασίες στο σχολείο. Λογικό, δεν χρειαζόμαστε δημιουργικούς ανθρώπους, μπορεί να μεγαλώσουν και να κάνουν καριέρα, και όπως έγραψε και ο σύμβουλος Στρατηγικού Σχεδιασμού του πρωθυπουργού κ. Καρανίκας, «η καριέρα είναι σαν τη χολέρα».
- μία ώρα Ελληνικών από τις δύο πρώτες τάξεις του δημοτικού. Λογικό, τι χρειάζονται τα ελληνικά; Αφού τα μιλάνε στο σπίτι τους.
-  μία ώρα Μουσικής από τις δύο πρώτες τάξεις και μία ώρα Θεατρικής Αγωγής σε πέμπτη και έκτη τάξη. Λογικό. Για τέχνες είμαστε τώρα; Εξάλλου, μουσική ξέρουμε καλά. Παίξαμε νταούλια και χόρεψαν οι αγορές σε όλο τον κόσμο.
Αλλά, αγαπημένε αναγνώστη, ο Νίκος ο Φίλης δεν σταμάτησε εκεί γιατί όταν έχει ρέντα ο Νίκος ο Φίλης είναι ασυγκράτητος.
Τον ρώτησαν ξανά, για το κόψιμο μιας ώρας μαθήματος καθημερινά από τα δημοτικά σχολεία της χώρας. Και τι είπε, λέτε, στο κανάλι της Βουλής, παίρνοντας το συμπονετικό-αγαπησιάρικο ύφος του; Είπε: «είναι επιλογή μας η μείωση των ωρών διδασκαλίας, όχι για οικονομικούς, αλλά για παιδαγωγικούς λόγους. Τα κουράζουμε τα παιδιά».
Και τον ακούς, εσύ εκεί που κάθεσαι στον υπολογιστή σου, και σκέφτεσαι «τον είχα παρεξηγήσει μωρέ, αυτός είναι καλός, θέλει να φροντίσει το παιδί μου, να μην το κουράζει. Και είναι και υπουργός, θα ξέρει για να τα λέει αυτά, θα έχει μελέτες στην διάθεσή του, θα ξέρει τι συμβαίνει στα δημοτικά σχολεία στον υπόλοιπο κόσμο».
Και κάνεις μια έρευνα στο δίκτυο. Σε ΗΠΑ, Καναδά, Αγγλία, Γαλλία, Ιταλία, Γερμανία, Νορβηγία, Αυστραλία, Κίνα. Και βλέπεις πόσες ώρες κάνουν μάθημα και με πόση ώρα συνολικό διάλειμμα τα παιδιά σε όλο τον κόσμο. Και ανακαλύπτεις ότι οι τέσσερισήμισι ώρες (8:15-13:15 με μισή ώρα διάλειμμα αθροιστικά), που θα διδάσκονται από τον Σεπτέμβρη τα παιδιά στα ελληνικά δημοτικά σχολεία, είναι οι λιγότερες ώρες μαθήματος οπουδήποτε στον κόσμο.
Και ξανακοιτάς την οθόνη σου, και βλέπεις την φάτσα του Νίκου του Φίλη να σε κοιτάζει.
Και η πρώτη σου σκέψη είναι πως δεν έχεις λεφτά να αγοράσεις καινούργια οθόνη, αν την σπάσεις αυτήν.
Η δεύτερη σκέψη σου είναι πως κάτι δεν πάει καλά. Πως ξαφνικά, μοιάζει να ανέλαβε το μέλλον των παιδιών σου ένας από τους συμμαθητές σου που δεν είχαν ιδέα ποτέ για τίποτα. Και το διασκεδάζει, όπως τότε. Του αρέσει να ενθουσιάζει τα πλήθη.   


No comments:

Post a Comment