Thursday, April 07, 2016

Κάτω απ' το βρακάκι, νιώσε με λιγάκι

Αν σας αρέσει το σεξ, μείνετε μαζί μου για τα επόμενα λίγα λεπτά. Θα σας αποκαλύψω κάτι που κανείς-κανείς-κανείς δεν είχε ανακαλύψει μέχρι σήμερα.
Το ανακάλυψα χρησιμοποιώντας ένα πολύ ύπουλο εργαλείο που το λένε Ίντερνετ. Μου εμφάνισε δύο σελίδες που πρέπει οπωσδήποτε να τις μοιραστώ μαζί σας, μην σας αγχώνει ότι είναι στα αγγλικά, θα σας μεταφράσω τα σημαντικά τους κομμάτια.
Η σελίδα περιλαμβάνει μια κριτική για το έργο του Γιαν Φαμπρ «Είμαι αίμα». Το ζουμί βρίσκεται στα παρακάτω: «Ο Φαμπρ δεν απορρίπτει μονάχα την αριστοτέλεια κάθαρση αλλά και τις δραματουργικές αρχές που προέρχονται από την ελληνική τραγωδία και έχουν κυριαρχήσει στο δυτικό θέατρο».
Πάμε πάλι, να το εμπεδώσουμε: Ο Φαμπρ απορρίπτει τις δραματουργικές αρχές που προέρχονται από την ελληνική τραγωδία (και εμπνέεται από τον μεσαίωνα). Δηλαδή το Φεστιβάλ Αθηνών, που έχει στόχο την ανάδειξη της αρχαίας και νέας ελληνικής δραματουργίας, θα πήγαινε χάρη στον εκπληκτικό κ. Μπαλτά στα χέρια ενός ανθρώπου που δεν γούσταρε το αρχαίο ελληνικό δράμα. Και όταν ασχολήθηκε δήθεν με τις αρχαίες ελληνικές τραγωδίες, έγραψε στην παράσταση ότι προσπαθεί να αναδείξει πόσο «καλτ» είναι (καλτ!), γι’ αυτό τους πέταξε τα μάτια έξω διασκευάζοντάς και συνδυάζοντάς τις με οτιδήποτε του κατέβαινε στο κεφάλι από μεσαίωνα, κινηματογραφικές ταινίες, Σέξπιρ, σύγχρονα ροκ τραγούδια, παλλόμενα πέη, παλλόμενους πισινούς, με στόχο κυρίως να δείξει σκηνές σεξ, βίας, σεξ, σεξ, σεξ, συμπεριλαμβανόμενου και του σεξ με φυτά, κάτι που όλοι μας φαντάζομαι κάνουμε συχνά, εγώ πάντως όποτε πετυχαίνω παπαρούνα της δίνω και καταλαβαίνει. Όχι πως ήταν πολύ πρωτότυπο αυτό για τον κ. Φαμπρ, αφού σε προηγούμενες παραστάσεις του έχει βάλει ηθοποιούς να κάνουν σεξ με τις ακτίνες της ρόδας ενός ποδηλάτου, αλλά και βάζοντας ένα όπλο μέσα-μέσα στον πωπό τους, για χάρη της τέχνης φυσικά. Αυτός ο άνθρωπος θα αναλάμβανε να αναδείξει το ελληνικό θέατρο, το οποίο είχε τόσο μα τόσο γραμμένο πολύ πριν έρθει να μας το πει κατάμουτρα.

Το ερώτημα όμως είναι ποια είναι η μυστική γραμμή που συνδέει τον ΣΥΡΙΖΑ με τον Φαμπρ, γιατί κάλεσαν τον συγκεκριμένο καλλιτέχνη και γιατί εκείνος αποδέχθηκε; Και έρχομαι εδώ εγώ, αναγνώστη μου, να σου αποκαλύψω τα πάντα.
Δεύτερη σελίδα, λοιπόν: http://www.amp-nls.org/page/gb/49/nls-messager/0/2015-2016/2395
Λέει ο κ. Φαμπρ σε μια συνέντευξη, όπου μιλάει για τον χαρακτήρα της Ελς, που έχει πλάσει: «Η Ελς παλεύει με τον άντρα μέσα της, μιλάει σαν άντρας, μεταμορφώνεται σε άντρα με γυναικείες ιδιότητες ή σε γυναίκα με αντρικές ιδιότητες. Είναι μια κανίβαλος που τρώει τον εαυτό της και φτύνει τον εαυτό της που έφαγε… Όλος ο διάλογος με το αρσενικό της αιδοίο γίνεται μια όμορφη άσκηση ώστε το χυδαίο να γίνει ιερό».
Διάβαζα, διάβαζα τα λόγια του Φαμπρ και έλεγα τι μου θυμίζει, τι μου θυμίζει… Ένιωθα όπως όταν παίζω Trivial Pursuit και η απάντηση είναι κάπου στα βάθη του μυαλού μου και άντε να την ανασύρω. Ώσπου ξαφνικά, από τα έγκατα του γηραλέου μου νου, κάποιες λέξεις έκαναν την εμφάνισή τους. Και οι λέξεις έγιναν ποίημα. Και το ποίημα μου θύμισε τον ποιητή του.  Να το ποίημα:
Ανδρόγυνο
Ενώναμε τα αιδοία μας καταργώντας την εσοχή της και την εξοχή μου
κατακτώντας την παλινόρθωση του ανδρόγυνου
όπου ο άνδρας αποκτά αιδοίο χωρίς εξοχή και η γυναίκα εσοχή με
πλήρωση
Έτσι που ο άνδρας γράφεται πλέον με Άλφα κεφαλαίο και η γυναίκα με
Θήτα κεφαλαίο

Και κατάλαβα, αγαπημένε αναγνώστη. Κατάλαβα ότι ο Γιαν Φαμπρ ήρθε στην Ελλάδα επειδή εδώ, στην ταπεινή Ψωροκώσταινα με το απαίσιο αρχαίο θέατρο ζει ο πνευματικός του αδερφός. Ο Τάσος Κουράκης. Ο πρώην αναπληρωτής υπουργός Παιδείας της χώρας και νυν αντιπρόεδρος της Βουλής, ο άνθρωπος που κατάργησε μια ώρα Λογοτεχνίας από τα σχολεία της χώρας, ίσως επειδή δεν δίδασκαν στα σχολεία τα ποιήματά του. Ο άνθρωπος που με λίγες γραμμές κατάφερε να εκφράσει αυτό που καίει την ψυχή του Φαμπρ. Ανδρόγυνο, αιδοία, αιδοίο, ανδρόγυνο.
Συγνώμη, σας αφήνω τώρα, έχω ενθουσιαστεί, πάω να βρω μια παπαρούνα.

No comments:

Post a Comment