Monday, February 22, 2016

Να αφήσεις μούσι, ρε

Σε σένα μιλάω, γκρινιάρη Έλληνα. Που νομίζεις ότι οι τιμές στα ελληνικά σούπερ μάρκετ είναι υψηλές, που διαμαρτύρεσαι επειδή οι τιμές δεν πέφτουν με τίποτα παρά την καταστροφή στην χώρα.
Θέλω να σου πω, γκρινιάρη, ότι δεν είσαι μόνο γκρινιάρης. Είσαι και κοντόφθαλμος. Σου δείχνουν τα αστέρια κι εσύ κοιτάς το δάχτυλο. Επειδή δεν αντέχω άλλο λοιπόν την ασχετοσύνη σου, θα σου εξηγήσω μερικά πράγματα για να τα καταλάβεις με παραδείγματα από την Ελλάδα και την Αυστραλία. Σημειωτέον ότι οι μισθοί στην Αυστραλία είναι παραπάνω από διπλάσιοι από τους αντίστοιχους ελληνικούς, οπότε το αναμενόμενο θα ήταν να είναι πολύ ακριβότερα όλα τα προϊόντα στο σούπερ μάρκετ.
Αλλά δεν είναι! (με εξαίρεση το ψάρι και κάποια κρέατα). Και ξέρεις γιατί, γκρινιάρη Έλληνα; Γιατί υπάρχουν άνθρωποι που σε σκέφτονται, όπως θα σου αποδείξω παρακάτω.
Παράδειγμα πρώτο: Πασίγνωστη παγκοσμίως σοκολάτα, είναι 7% ακριβότερη στο ελληνικό σούπερ μάρκετ απ’ ότι στο σούπερ μάρκετ της Αυστραλίας. Άλλη πασίγνωστη παγκοσμίως σοκολάτα, είναι 8% ακριβότερη στο ελληνικό σούπερ μάρκετ. Γιατί νομίζεις πως συμβαίνει αυτό; Επειδή θέλουν να σου πάρουν τα λεφτά σου; Όχι βέβαια! Απλώς έχουν μελετήσει, στα ελληνικά σούπερ-μάρκετ, πόσο κακή είναι η σοκολάτα για τον ανθρώπινο οργανισμό, και θέλουν να την έχουν πανάκριβη για να σε προστατέψουν! Να μην την αγοράσεις, για να είσαι υγιής! Κι εσύ γκρινιάζεις – με τίποτα δεν είσαι ευχαριστημένος πια, με τίποτα.
Παράδειγμα δεύτερο: Εισαγόμενη (από το εξωτερικό στην Αυστραλία) φέτα, εξίσου νόστιμη με την ελληνική, έχει ακριβώς ίδια τιμή με την φέτα στο ελληνικό σούπερ μάρκετ - παρόλο που η ελληνική φέτα χρειάζεται να ταξιδέψει μόνο εντός Ελλάδας για να φθάσει στο πιάτο σου. Γιατί συμβαίνει αυτό, νομίζεις γκρινιαρούλη; Επειδή ξέρουν πως ο Έλληνας δεν μπορεί χωρίς φέτα και θέλουν να σε ξεζουμίσουν; Όχι βέβαια! Αν δεν ήταν το μυαλό σου συνέχεια στο πορτοφόλι σου θα καταλάβαινες πως οι σουπερμαρκετάνθρωποι έχουν μελετήσει. Έχουν στοιχεία. Αποδείξεις και ονόματα, και το κορμάκι σου θα ψάξω πόντο-πόντο, κι άμα θα βρω δακτυλικά αποτυπώματα… Όχι, συγνώμη, αυτό είναι παλιό τραγούδι του Δάντη. Του Χρήστου, όχι αυτουνού που έγραψε την Θεία Κωμωδία. Αλλά ξεφύγαμε λίγο από το θέμα. Έχουν λοιπόν αποδείξεις ότι η χοληστερίνη των Ελλήνων είναι στα κόκκινα. Οπότε θέλουν να σε αποθαρρύνουν, χρυσέ μου, μπας και καθαρίσει λιγάκι το αιματάκι σου και χαρείς στην επόμενη εξέταση.
Παράδειγμα τρίτο: αφρόλουτρο, μάρκας επίσης παγκοσμίως πασίγνωστης, 16% φθηνότερο στην Αυστραλία από το ακριβώς ίδιο αφρόλουτρο της ίδιας μάρκας στην Ελλάδα. Πριν προλάβεις καν να γκρινιάξεις, σου λέω: σκέψου! Σκέψου τον πλανήτη, την υπερκατανάλωση που γίνεται στο νερό. Δεν είναι οικονομικό το θέμα – απλώς σου τινάζουν τις τιμές προς τα πάνω για να προωθήσουν έστω και δια της βίας την οικολογική σου συνείδηση, αφού αλλιώς δεν καταλαβαίνεις, γομάρι.
Παράδειγμα τέταρτο και τελευταίο, παρόλο που υπάρχουν πολλά ακόμα: τα ίδια ακριβώς ξυραφάκια της ίδιας εταιρίας, που είναι παγκόσμιος κολοσσός, 70% φθηνότερα στην Αυστραλία απ’ ότι στην Ελλάδα. Και επειδή θα την πεις πάλι την κουταμάρα σου, σε σταματώ: όχι, δεν είναι αισχροκέρδεια αυτό, φίλε μου. Είναι αισθητική. Έχεις κοιταχτεί τον τελευταίο καιρό στον καθρέφτη, να δεις πώς κρέμονται τα προγούλια σου, τώρα που μεγαλώνεις; Και τι κάνεις γι’ αυτό, αφού δεν σταματάς την μασαμπούκα; Τίποτα δεν κάνεις, μπούλη. Και ξυρίζεσαι και κάθε μέρα, ανελλιπώς, μη χάσεις. Ρε μην ξυρίζεσαι, ρε. Κάλυψε τα προγούλια με λίγο μουσάκι. Γίνε λίγο πιο μοδάτος, τώρα το μούσι περνάει, είναι η εποχή του. Αυτά προσπαθούν με τον ευγενικό τους τρόπο να σου πουν οι υπεύθυνοι στα ελληνικά σούπερ μάρκετ.
Υγεία, οικολογία, αισθητική – αυτό είναι το τρίπτυχο που προσπαθούν, με μεγάλο αγώνα, να επιβάλλουν. Αλλά πού να τα καταλάβεις εσύ αυτά, αγνώμονα σοκολατοφετοφάγε που θες και να μπανιάρεσαι και να ξυρίζεσαι καθημερινά.
Ε, όχι λοιπόν. Δεν θα σου περάσει.

No comments:

Post a Comment